News

Važna obavijest za pošiljaoce - Obavezni uslovi za izvoz robe u EU putem UPS sistema

Ecbh Ecbh
Ecbh Ecbhsep. 11, 2025
92 viewsShare
Važna obavijest za pošiljaoce - Obavezni uslovi za izvoz robe u EU putem UPS sistema

Poštovani klijenti i poslovni partneri,

U nastavku donosimo vrlo važnu informaciju s aspekta izvoza i slanja robe u EU, koju je potrebno podijeliti sa svojim klijentima kako bi se osigurao brz i nesmetan protok robe te izbjegli dodatni troškovi i kašnjenja.

Naime, kao što je poznato, sva roba koja se UPS sistemom izvozi iz Bosne i Hercegovine prolazi kroz breakdown lokaciju u Ljubljani, koja se smatra ulaznom tačkom za tržište Evropske unije. U skladu s tim, sva prateća dokumentacija i izvozne fakture moraju biti u potpunosti usklađene sa zahtjevima ICS2 sistema i prethodno odobrene za ulazak u EU.

Tokom proteklih mjeseci intenzivno smo radili na usklađivanju sa zahtjevima UPS-a, te vas molimo da obratite posebnu pažnju na sljedeće:

1. Obavezni elementi na izvoznim fakturama

  • tačan i detaljan naziv robe (vrsta)
  • materijal od kojeg je roba izrađena
  • broj komada
  • naznaku proizvoda (posebno ukoliko se radi o dijelovima)
  • odgovarajući HS kod

Obaveza pošiljaoca je da ispravno, tačno i potpuno deklariše naziv proizvoda na fakturi i pratećoj dokumentaciji. Nedostatak potpunog ili preciznog opisa robe predstavlja kršenje propisa i direktan rizik za uspješan izvoz.

2. Korištenje prihvatljivih naziva


Evropska komisija definisala je listu neprihvatljivih („stop words“) i preporučenih („acceptable words“) naziva.

Na primjer, termini poput „general cargo“, „parts“, „goods“, „merchandise“, „stuff“, „samples“ ili „miscellaneous“ nisu prihvatljivi.
Umjesto toga, potrebno je navesti precizan naziv proizvoda: npr. umjesto „clothes“ koristiti „men’s cotton shirts“ ili umjesto „accessories“ koristiti „bathroom fittings“.

U prilogu vam dostavljamo zvanični dokument Evropske komisije sa detaljnim primjerima prihvatljivih i neprihvatljivih termina. Molimo vas da ga pažljivo pregledate i koristite kao referencu prilikom pripreme dokumentacije.

3. Posljedice netačnih ili nepotpunih opisa


Ukoliko pošiljalac ne navede na fakturi koja prati robu ispravan, tačan i potpun opis proizvoda, moguće su sljedeće posljedice:

  • kašnjenja u isporuci zbog zadržavanja pošiljke na carini u Ljubljani
  • dodatni troškovi nastali zbog naknadnih carinskih provjera, povrata ili ponovne obrade pošiljki
  • rizik od povratka robe i neuspjelog izvoza
  • gubitak povjerenja kod krajnjih primatelja zbog sticanja dojma neprofesionalnosti i ograničenih mogućnosti izvoznika

Naime, jednom kada carina u Ljubljani zadrži pošiljku zbog nepravilne deklaracije, u praksi je gotovo nemoguće osigurati njen povrat ili prosljeđivanje prema UPS sortnom centru u Kelnu, čak i nakon naknadnih ispravki.

4. Preporuka

Preporučujemo da s otpremom pošiljke pričekate dok svi gore navedeni uvjeti ne budu ispunjeni, kako bi dokumentacija bila potpuno usklađena sa ICS2 zahtjevima i prihvatljiva za carinske službe EU. Na taj način:

  • izbjegavate kašnjenja i nepotrebna zadržavanja na ulaznoj tački u Ljubljani
  • smanjujete rizik od dodatnih troškova koji mogu nastati zbog naknadnih carinskih provjera, povrata ili ponovne obrade pošiljki
  • osiguravate nesmetan protok robe prema UPS sortnom centru u Kelnu i dalje prema krajnjim destinacijama
  • povećavate profesionalni kredibilitet prema krajnjim kupcima i partnerima, jer pravovremena i tačna dostava šalje jasnu poruku o ozbiljnosti i pouzdanosti pošiljaoca
  • štitite vlastiti i naš zajednički ugled na tržištu, jer nepravilna dokumentacija može stvoriti negativan utisak o mogućnostima izvoznika i logističkog operatora

Zbog svega navedenog, smatramo da je u interesu svih strana da se pošiljke šalju tek kada je dokumentacija potpuno usklađena, kako bi se proces izvoza odvijao nesmetano, brzo i bez dodatnih komplikacija.

5. Obavezna dokumentacija pri pripremi pošiljke u izvozu

U skladu sa zakonskim propisima i Općim uslovima poslovanja međunarodnih špeditera BiH, UPS Opštim uslovima za prevoz pošiljaka (ukoliko se pošiljka prevozi u UPS sistemu), obavezno korištenje dispozicije prilikom svakog naloga za špediterske i carinske usluge, ukoliko ugovorom nije drugačije definisano.

Dispozicija predstavlja pisani nalog kojim klijent ovlašćuje špeditera da u njegovo ime izvrši radnje u carinskom i transportnom postupku. Ovim nalogom klijent bezuslovno prihvata uslove poslovanja, te preuzima odgovornost za tačnost i pravovremenost dostavljene dokumentacije, kao i za sve obaveze koje proizlaze iz carinske deklaracije, uključujući plaćanje carinskog duga i ostalih troškova. Špediter, koji u ovom slučaju istovremeno nastupa i kao prevoznik, postupa u skladu sa važećim zakonima i na osnovu dostavljene dispozicije i/ili naloga. U tom smislu, klijent preuzima punu odgovornost i za carinski i za transportni postupak, uključujući sve eventualne posljedice koje mogu nastati usljed netačnih, nejasnih, nepotpunih ili zakašnjelih informacija i dokumenata koje je dostavio.

Klijent je dužan avansno izmiriti troškove vozarine, carinskih dažbina i drugih taksi, osim ako ugovorom nije drugačije definisano. Dispozicija se koristi isključivo u svrhu carinskog postupka i može se opozvati isključivo pisanim putem. U slučaju povlačenja dispozicije nakon što su određene usluge već izvršene, klijent je dužan platiti troškove tih usluga, kao i sve dodatne troškove koji su time nastali.

Ova procedura je neophodna radi efikasnog, sigurnog i zakonitog obavljanja špediterskih poslova, kao i zaštite interesa svih uključenih strana.