Decenija organskog rasta i dokaz kvalitete u najteĹžem periodu za bh. ekonomiju
ZahvaljujuÄi pouzdanosti, sigurnom i efikasnom poslovanju kompanija Express Courier d.o.o. Sarajevo, licencirani zastupnik za UPS i UPS SCS u BiH, prepoznata je kao jedan od najpoĹželjnijih poslovnih partnera i poslodavaca u logistiÄkoj industriji.
Tokom svih 10. godina uspjeĹĄnog poslovanja Express Courier je uspio uÄiniti poslovanje svojih klijenata lakĹĄim i jednostavnijim, ĹĄto mu je uz kontinuirano usavrĹĄavanje, osiguralo jednu od liderskih pozicija u oblasti meÄunarodne ĹĄpedicije, skladiĹĄtenja i transporta.
Prema rijeÄima BavÄiÄ Mirze, generalnog direktora Express Courier â UPS, pouzdanost je jedan od kljuÄnih faktora za uspjeh u svijetu biznisa.
âBiti pouzdan poslovni partner znaÄi biti profesionalan, kvalitetan, struÄan i sa visokim ljudskim i profesionalnim vrijednostima. S obzirom na to da smo veÄ 10 godina partner UPS-a za BiH, najveÄe i najstarije brze poĹĄte u svijetu, kontinuirano moramo opravdavati ukazano povjerenje. Koliko je to izazovno pokazuju Äinjenice da kroz UPS sistem poslujemo u preko 220 drĹžava i teritorija ĹĄirom svijeta, dnevno isporuÄimo nevjerovatnih 21 milion poĹĄiljki, a sve zahvaljujuÄi velikoj profesionalnosti i zalaganju blizu pola miliona zaposlenih. Da smo na pravom putu i da uspjeĹĄno realiziramo sve zacrtane ciljeve â najbolje pokazuje naĹĄih 10 izuzetno uspjeĹĄnih godina poslovanja i organskog rastaâ, istaknuo je BavÄiÄ.
Spomenuti jubilej doÄekali ste, naĹžalost, u doba pandemije COVID-19. Ĺ ta je obiljeĹžilo poslovanje Express Couriera u 2020.?
Morali smo brzo reagirati i prilagoditi se novim uvjetima na trĹžiĹĄtu. Upravo su pouzdanost kompanije te zadovoljstvo i lojalnost zaposlenih bili kljuÄni da Express Courier joĹĄ jednom pokaĹže svoje moguÄnosti i konkurentske prednosti na koje naĹĄi partneri i klijenti mogu raÄunati. UspjeĹĄno smo se suoÄili sa svim izazovima, te smo iz turbulentnih vremena izaĹĄli kao pobjednici. SaÄuvali smo radna mjesta svih zaposlenika, zadrĹžali postojeÄe klijente i poslovne partnere, te akvizirali nove. TakoÄer, zahvaljujuÄi odliÄnoj organizaciji i profesionalnom radu, broj zaposlenika kontinuirano je rastao u posljednjih nekoliko mjeseci.
Trenutno imamo viĹĄe od 40 zaposlenih, a u kratkom periodu ove godine, imali smo poveÄanje broja zaposlenih od 10 posto. Svoje obaveze ispunjavali smo i u periodu najrestriktivnijih mjera, ĹĄto je omoguÄilo redovan protok robe na domaÄem i meÄunarodnom nivou. Lanac opskrbe i distribucije niti u jednom trenutku nije doveden u pitanje, a uprkos potpunom zatvaranju â naĹĄ avion svakodnevno je slijetao na aerodrom u Sarajevu. Pokazali smo i naĹĄu druĹĄtvenu odgovornost, jer smo se angaĹžovali u dostavi neophodne medicinske opreme zdravstvenim ustanovama u BiH. Na taj naÄin pokazali smo da smo na visini zadatka, iako smo bili suoÄeni sa najteĹžim izazovom za bh. ekonomiju i druĹĄtvo.
Kakvi su poslovni rezultati kompanije ostvareni u 2020. godini?
Uprkos pandemiji, moramo izraziti zadovoljstvo ostvarenim rezultatima u 2020. godini i to u svim segmentima poslovanja jer su planski ciljevi veÄ ispunjeni. OÄekujemo da Äemo na kraju 2020., a u odnosu na 2019. ostvariti poveÄanje od minimalno 10% u pogledu prihoda, dobiti i fiziÄkog obima poĹĄiljki u uvozu i izvozu, kao i poveÄanja broja zaposlenih. Posebno raduje rezultat u odjelu Cestovnog prometa, u kojem je izraĹžen natprosjeÄan i jako visok procenat i trend rasta.
Imati pouzdane poslovne partnere u poslovnom procesu danas je vaĹžnije nego ikada. Tokom teĹĄkih i izazovnih vremena jasno je kako pouzdane kompanije lakĹĄe prevazilaze sve prepreke. Mi smo pokazali naĹĄu konkurentsku prednost, pa su domaÄe kompanije u velikoj mjeri koristile naĹĄu moguÄnost distribucije s obzirom na to da su dotadaĹĄnji lanci distribucije bili prekinuti.
Jedna od kljuÄnih stvari zaĹĄto smo ovo mogli sprovesti jeste i sama diferencijacija naĹĄih usluga, a to su usluge s dodanom vrijednoĹĄÄu, odnosno Äinjenica da one nisu tipizirane i klasiÄne. U fokus smo stavili kvalitet naĹĄih usluga u odnosu na uporedne usluge trĹžiĹĄta, ĹĄto su kompanije i prepoznale. U konaÄnici uspjeli smo zadrĹžati finansijsku stabilnost, operativnu efikasnost i ostvariti rezultate koji ispunjavaju zacrtane ciljeve.
MoĹžete li predstaviti kompaniju Express Courier?
Express Courier d.o.o. Sarajevo je licencirani zastupnik za UPS i UPS SCS u BiH i veÄ 10 godina omoguÄava efikasnije poslovanje svojim klijentima. Kroz dugogodiĹĄnje poslovanje ostvarili smo partnersku saradnju sa nekoliko hiljada zadovoljnih klijenata. Dugi niz godina prepoznati smo kao kompanija koja pruĹža usluge brze poĹĄte, meÄutim, kroz sistem UPS SCS u moguÄnosti smo otpremati i dopremati i veÄe poĹĄiljke kroz segment avio, pomorskog i multimodalnog transporta.
Razvijamo naĹĄe globalno poslovanje, nudeÄi logistiÄka rjeĹĄenja kupcima kroz prizmu uÄinkovitosti, pouzdanosti i struÄnosti. NaĹĄa strategija je kreiranje dodane vrijednosti u poslovanju, diferencijacija i konstantna transformacija i prilagoÄavanje zahtjevima i potrebama trĹžiĹĄta. Oslanjamo se na naĹĄu pouzdanost, integritet, timski rad, struÄnost, kvalitet usluge, sigurnost, uÄinkovitost, inovativnost, usklaÄenost i povjerenje prema naĹĄim zaposlenicima, klijentima i partnerima.
Danas sa pravom moĹžemo reÄi da je Expresss Courier kompanija koja je sinonim za kvalitetne kompletne logistiÄke usluge na teritoriji BiH i regiona i da smo u svim segmentima logistike meÄu liderima.
Ovdje posebno treba istaknuti cestovni transport u kojem klijenti, takoÄer, prepoznaju naĹĄu kompaniju kao pouzdanu, sigurnu i lojalnu i kojoj je zadovoljan klijent najvaĹžniji i krajnji cilj. Kada je u pitanju cestovni transport robe, na trĹžiĹĄtu smo prepoznati kao kompanija koja svoje usluge prilagoÄava potrebama svojih klijenata. Ono ĹĄto naĹĄu kompaniju izdvaja od konkurentskih firmi je ĹĄiroka mreĹža pouzdanih partnera, koji garantuju da meÄunarodni i domaÄi transport robe moĹžemo organizovati u najkraÄem moguÄem roku. Na taj naÄin ostvarujemo potpuni uvid u kretanje robe naĹĄih klijenata te obezbjeÄujemo kvalitet i pravovremenu isporuku. TakoÄer, posebno je zanimljiva Äinjenica da vrĹĄimo otpremu opasnih materija, ĹĄto je izuzetno kompleksan proces i iziskuje visok stepen struÄnosti i poznavanja mnogih propisa.
Da li ste uspjeli realizovati sve planirane projekte i investicije u 2020.?
U augustu smo realizirali jedan od najvaĹžnijih ciljeva u 2020. godini, a to je preseljenje sjediĹĄta DruĹĄtva na veÄu i funkcionalniju lokaciju. TakoÄer, obnovili smo i vozni park brendiranih UPS vozila i na taj naÄin ispunili plan vezano za dostavna vozila. Osim toga, u novembru smo zavrĹĄili implementaciju standarda ISO 9001:2015 i ISO 27001:2013 i od tada posjedujemo dva dodatna certifikata.
Ovom investicijom u standardizaciju, stvorili smo dodatne preduslove za daljnji rast kompanije i pospjeĹĄili ureÄenost procesa i pojaÄali sigurnost informacija u sistemu u skladu s meÄunarodnim zahtjevima za zaĹĄtitu liÄnih podataka naĹĄih zaposlenika, klijenata i partnera. IzvrĹĄili smo i obuku velikog broja zaposlenih u razliÄitim segmentima logistiÄke edukacije i stvorili smo preduslove da kao kompanija dobijemo FIATA certifikat, jedan od najpoznatijih meÄunarodnih ĹĄpediterskih certifikata.
Ĺ ta smatrate najveÄim ostvarenim uspjehom kompanije do sada?
Express Courier moĹže se pohvaliti podatkom da u godinama unazad otprema i doprema poĹĄiljke u gotovo svaku drĹžavu svijeta, ĹĄto dovoljno govori o prepoznatljivosti i pouzdanosti naĹĄe kompanije. TakoÄer, biti ispred zemalja koje su sinonim ubrzanog rasta i razvoja, pa Äak i drĹžava koje su Älanice EU, predstavlja ogromnu satisfakciju, ali i motivaciju za buduÄe poslovanje. Zadovoljni zaposlenici, kao i klijenti i partneri, koji su sudionici u poslovnom procesu, naĹĄ su recept za uspjeh. Status pouzdanog partnera konkurentska je prednost i gledajuÄi na duge staze, isplati se biti pouzdana kompanija.
Za uspjeĹĄan rad dobili ste i brojna priznanja, a i druĹĄtveno ste odgovorna kompanija?
Express Courier je veÄ duĹži niz godina dobitnik prestiĹžnog priznaja Certifikata bonitetne pouzdanosti, koji izdaje nezavisno tijelo, a Äija se analiza temelji na zvaniÄnim podacima o statusu finansijskog poslovanja na bh. trĹžiĹĄtu.
TakoÄer, uvijek nastojimo biti druĹĄtveno odgovorna kompanija, a posljednji primjer je doniranje znaÄajne koliÄine neophodnih medicinskih potrepĹĄtina brojnim zdravstvenim ustanovama u BiH. Expresss Courier je ujedno osigurao i transport doniranih sredstava prema zdravstvenim ustanovama u BiH. AmeriÄka trgovinska komora BiH (AmCham) je ovom prilikom naĹĄoj kompaniji uruÄila zahvalnicu za kontinuiranu podrĹĄku u radu ove organizacije, a koja se posebno odnosi na zajedniÄke aktivnosti realizovane u sklopu borbe protiv pandemije u BiH.
Od poÄetka pandemije podrĹžavamo i sve aktivnosti koje imaju za cilj zaĹĄtitu zdravlja graÄana BiH u prevenciji ĹĄirenja koronavirusa, pa smo u koordinaciji sa nevladinom organizacijom âHelp â Hilfe zur Selbsthilfe e.V. BHâ iz Sarajeva, Kantonalnom ĹĄtabu civilne zaĹĄtite GoraĹžde dostavili znaÄajnu donaciju medicinske opreme, te donirali zaĹĄtitna sredstva organizacijama Crvenog kriĹža te zdravstvenim i socijalnim ustanovama u nekoliko kantona.
Koji su najvaĹžniji projekti i planovi Express Couriera 2021.?
Bez obzira koliko neizvijesno vrijeme nas oÄekuje, planiranje je kljuÄna stavka za nastavak poslovanja. ReÄeno je, ko na planira â on planira neuspijeh. NaĹĄa vizija razvoja temelji se na poveÄanju skladiĹĄtnih kapaciteta, razvoju novih logistiÄkih usluga, zapoĹĄljavanju novih kadrova i ulaganju u edukaciju zaposlenih.
Poseban fokus bit Äe na digitalizaciji i tehnoloĹĄkoj inovaciji iz razloga ĹĄto ovi segmenti iz korijena mijenjaju trĹžiĹĄte i svakodnevni Ĺživot. Tehnologija pokreÄe praktiÄno svaku uslugu koju nudimo i svaku operaciju koju izvodimo. NaĹĄe tehnoloĹĄke incijative voÄene su potrebama klijenata, a brend koji predstavljamo (UPS) je globalni lider u razvoju tehnologije te na taj naÄin pomaĹže naĹĄim klijentima da optimiziraju svoje procese slanja robe i logistike kako bi smanjili troĹĄkove, poboljĹĄali uslugu i poveÄali efikasnost.
Definirali smo i Äetiri strateĹĄka pravca u kojima vjerujemo da imamo dobar poloĹžaj za dalji profitabilan rast. Jedan od njih je povezivanje domaÄih i stranih kupaca putem naĹĄe pametne globalne logistiÄke mreĹže na meÄunarodnim trĹžiĹĄtima sa visokim rastom. Dalje, planiramo ĹĄirenje putem B2B i B2C e-trgovine s obzirom na to da se oÄekuje rast meÄunarodne e-trgovine na 6,7 milijardi dolara do 2025., odnosno da Äe biti udvostruÄena u periodu od pet godina. Nastojimo osigurati dodatni prodor na trĹžiĹĄta zdravstvene zaĹĄtite, ukljuÄujuÄi segmente skladiĹĄtenje i distribucije medicinskih sredstava i lijekova. Äetvrti strateĹĄki pravac je proĹĄirenje portofolija usluga za mala i srednja preduzeÄa. Kombiniramo naĹĄe komercijalne i usluĹžne strategije kako bismo pomogli ovom rastuÄem ekonomskom segmentu da smanji troĹĄkove logistiÄkih usluga i iskoristi prednosti naĹĄih tehnoloĹĄkih platformi za rast.
TakoÄer, cilj je da odrĹžimo finansijsku stabilnost kompanije i da saÄuvamo radna mjesta, zadrĹžimo kvalitet naĹĄih usluga prema klijentima, te iskoristimo svaku moguÄu priliku za poslovni rast. Do tada, ostanimo dobro i zdravo!
Razgovarala: Irena VasiÄ-DobriÄ
IZVOR: https://poslovnenovine.ba/2020/12/30/decenija-organskog-rasta-i-dokaz-kvalitete-u-najtezem-periodu-za-bh-ekonomiju/